محل لوگو

لنز دوربین مداربسته عامل اصلی موثر در کیفیت آن


وقتی به دنبال یک دوربین مداربسته برای محافظت از محل کار خود یا منزل با کیفیت میگردید باید بدانید که مهمترین عامل موثر در کیفیت آن لنز دوربین می باشد.پس در این مقاله میخواهم مولفه های مهم در انتخاب و خرید لنز دوربین مداربسته را متناسب با نوع دوربین تان توضیح دهم.

 

فاصله کانونی لنز و رابطه مستقیم آن با زاویه دید دوربین

فاصبه کانونی لنز دوربین مداربسته بر حسب میلی متر میباشد و نشانگر زاویه دید دوربین می باشد.درواقع هرچقدر فاصله کانونی لنز بیشتر باشد ، زاویه دید آن دوربین بیشتر و وضوح و کیفیت جزئیات   تصویر دوربین دران کمتر میشود. و بالاعکس هرچقد این فاصله کانونی کمتر باشد زاویه دید دوربین کمتر میشود و درعوض تصاویر با کیفیت جزئیات بیشتری را دریافت میکنید.پس اگر برایتان پوشش دهی تمام زوایای تصاویر مهم است از لنزی با فاصله کانونی بیشتر و اگر کیفیت جزئیات تصویر برایتان پراهمیت است سعی کنید لنز با فاصله کانونی کمتر انتخاب کنید و اگر هردو ویژگی برایتان بااهمیت میباشد سعی کنید از چند دوربین با لنز های مختلف به صورت ترکیبی استفاده کتید.

 

انواع لنزها، فیکس ، زوم و متغیر

لنزهای بر اساس فاصله کانونی شان به سه نوع لنز فیکس ، متغیر و زوم تقسیم میشوند:

لنز فیکس فاصله کانونی ثابت دارد و در نتیجه زاویه دید ثابتی را ارائه میدهد.

لنز متغیر این قابلیت را دارد که بتوانیم هر زاویه دیدی که بخواهیم به آن بدهیم.

لنز زوم قابلیت تنظیم و تغییر زاویه دید آن توسط فرد از راه دور را دارد و مکمل دو نوع قبلی میباشد.

همچنین لنزها تقسیم بندی دیگری نیز دارند.آنالوگ و مگاپیکسل.برای دوربین های مگاپیکسل و باکیفیت همیشه از لنزهای مگاپیکسل استفاده کنید تا کیفیت بالاتری از تصاویر و با رزولوشن بالا ببینید.

 

لنر مادون قرمز برای تصویربرداری در شب

اگر از دوربین مداربسته تان برای تصویربرداری در شب و محیط های بسته و تاریک استفاده میکنید حتما ازیا لنز مادون قرمز یا  IR استفاده کنید زیرا مابقی لنزها قابلیت تصویربرداری در شب را ندارند.

نکته مهم اینکه برای انتخاب لنز دوربین مداربسته حتما خوب تحقیق کنید و از نمایندگی های فروش و نصب دوربین مداربسته در رشت و مراکز استان ها مشاوره در این زمینه بگیرید زیرا این توضیحات و توضیحات تمامی مقالات در حد تجربه افراد کامل نمی باشد.

 

  انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 12

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما